Alternativa Martinenca CUP (AM-CUP) presentem la nova llista electoral per a les eleccions municipals del 2015 a Sant Martí Sarroca.

Som valors, som bagatge, som implicació, som integritat, som compromís amb el poble. Pretenem donar una alternativa seriosa i socialment més justa. Aportem democràcia directa, identificació amb les lluites socials, limitació de càrrecs i sous, anticapitalisme i municipalisme militant. Des d’AM-CUP creiem indiscutible la necessitat d’una nova forma de fer política, volem trencar amb l’opacitat del sistema actual, la vella política. Per això treballem per a un nou model polític clar i transparent, i per un ajuntament obert a tothom, on el poder de decidir de la gent no es redueixi a votar a una determinada opció política cada quatre anys. Volem canviar la democràcia representativa per una democràcia directa i participativa. Volem connectar la participació ciutadana i la presa de decisions polítiques. La transformació de la societat i l’avenç cap a la justícia social, depèn en gran mesura, de que els ciutadans puguem decidir sobre els aspectes essencials de la vida pública i poder controlar la tasca i la gestió que les nostres administracions fan dels recursos públics.

Tenim una aposta clara pel futur del poble, és a dir, pel jovent. Sant Martí s'està convertint en un poble dormitori, on fa temps que les iniciatives i anhels dels joves estan sent denegades o directament sancionades. Creiem que el jovent ha de tenir el seu propi espai i la seva veu dins el municipi. Volem posar a disposició del jovent equipaments públics que actualment estan en desús per tal de que puguin donar sortida a les seves inquietuds culturals, associatives i creatives mitjançant l’ autogestió.

De la mateixa manera, hem creat un pla de joventut que volem implantar al municipi on la relació intergeneracional esdevingui una realitat en la que joves i grans comparteixin temps i esforços.

Respecte els temes econòmics, creiem que Sant Martí pot ser un municipi just socialment, i per aconseguir-ho creiem que s’ ha de canviar la manera de  tributar. Volem introduir factors a tenir en compte com ara la capacitat econòmica de les famílies, les diferents modalitats de família i el respecte al medi ambient. Volem introduir bonificacions en els impostos municipals per a aquelles persones aturades de llarga durada i que no són perceptores de prestacions socials.

També volem municipalitzar aquells serveis bàsics, que a més de donar una sortida laboral a la gent del municipi, abarateixi els costos.

Volem un urbanisme respectuós amb el medi ambient i que tingui en compte les necessitats socials del municipi. El creixement desmesurat, fruit de l’ especulació urbanística d’aquests darrers anys, ens ha deixat una herència de pisos buits que trigarem diverses generacions en ocupar i que volem regular per atendre les necessitats d’habitatge social dels martinencs.

També volem un model de gestió urbanística on l’ interès públic, i només aquest, sigui el motiu de promoure nous planejaments. Volem replantejar els conflictes urbanístics actuals com el del Barri de La Bleda i la Zona Industrial. Creiem que hem d’establir audiències públiques per tal de conèixer directament l’opinió dels veïns i veïnes respecte dels processos urbanitzadors abans de la seva aprovació inicial, i d’aquests dos casos que ja estan engegats, paralitzar la seva tramitació. Volem que el reconeixement de les especificitats dels barris, així com també l’estètica del nucli urbà, sigui un factor decisiu alhora d’aprovar un planejament i que la protecció de l’entorn rural prevalgui sobre els interessos privats.

La llista completa:

1. Toni Ventura